Acreditació de títols espanyols per a l'exercici de les professions regulades per la directiva 2005/36/CE a l'efecte del seu exercici en un altre país de la unió europea
Si us plau, llegiu atentament la informació d'interès següent en relació amb el procediment d'acreditació de títols estrangers.
INFORMACIÓ GENERALTermini de presentació de sol·licituds: OBERT PERMANENTMENT Descripció A través d'aquest servei es pot sol·licitar l'acreditació de títols oficials espanyols que donen accés a professions regulades a Espanya en el marc de la directiva 2005/36/CE, a l'efecte del seu exercici en un altre país de la Unió Europea, de l'Espai Econòmic Europeu o a Suïssa. També permet la consulta posterior de l'estat de tramitació del seu expedient una vegada que estigui obert. Destinataris
Més Informació L'acreditació, a Espanya, és un tràmit imprescindible per a obtenir, als països abans esmentats, el reconeixement professional. |
TRAMITACIÓPresentació de sol·licituds La tramitació d'aquest procediment es realitzarà per mitjans electrònics. Les sol·licituds es tramitaran per estricte ordre de data de recepció i les sol·licituds duplicades es desestimaran. Tramitació telemàtica de la sol·licitud No realitzi una tramitació telemàtica si prèviament ja ha realitzat una tramitació presencial de la sol·licitud. Pot accedir a la tramitació telemàtica de la sol·licitud d'Acreditació de títol espanyol a través de la pestanya procediments de la seu electrònica del Ministeri d'Universitats, opció ″Títols universitaris″. Per a presentar la sol·licitud premi el botó "Accedir al procediment" que figura en la part inferior dreta de la pantalla i accedeixi a l'espai de tramitació. Pot identificar-se mitjançant el sistema cl@ve, en la pàgina de tramitació disposa de tota la informació dels requisits necessaris. També té l'opció d'identificar-se mitjançant usuari i contrasenya. Per a això haurà de crear l'usuari prèviament en la seu. Disposa de diverses pestanyes per a emplenar la informació sol·licitada. Prepari la documentació que vagi a aportar a la sol·licitud, el procediment telemàtic li requerirà la documentació necessària per al seu cas. Pot guardar un esborrany de la seva sol·licitud i anar completant la documentació prèviament a la seva presentació. Una vegada presentada la sol·licitud prement a enviar, quedarà també registrada al registre general de les administracions públiques i el sistema li generarà un justificant d'aquesta presentació per registre. Una vegada registrada la sol·licitud, queda habilitat el servei de consulta de l'expedient. |
DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR1. La sol·licitud La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la següent documentació: 1. Document que acrediti la identitat i nacionalitat del sol·licitant, expedit per les autoritats competents del país d'origen o de procedència o per les autoritats espanyoles competents en matèria d'estrangeria. En el cas dels ciutadans espanyols, el document nacional d'identitat o autorització per a verificar les dades d'identitat que obren en poder de l'Administració. 2. Títol acadèmic o certificació supletòria provisional signada pel Rector i, en el seu cas, títol professional. Per a títols obtinguts fora d'Espanya, credencial d'homologació o certificat d'equivalència. 3. Certificació acadèmica dels estudis realitzats per a l'obtenció del títol en la qual constin, entre altres extrems, la durada dels mateixos en anys acadèmics i les assignatures cursades o Suplement Europeu al Títol. Per a títols obtinguts fora d'Espanya, diploma original pel qual es va obtenir l'homologació o la declaració d'equivalència. Els documents anteriors són imprescindibles per a iniciar el procediment. 2. Documentació específica En els següents casos, a més de la documentació indicada per a iniciar l'expedient, és necessari presentar la següent documentació específica: • Professions sanitàries Còpia del certificat de col·legiació on s'indiqui que el sol·licitant no ha estat suspès, inhabilitat ni se li ha prohibit l'exercici de la professió a Espanya. El certificat haurà d'haver estat expedit en els últims tres mesos pel Consell General de Col·legis o, en el seu cas, pel Col·legi Professional corresponent. • Fisioterapeutes Certificat oficial de pràctiques expedit per la universitat segons model acordat per la Conferència Nacional de Degans de les Facultats de Fisioteràpia. • Docents En el cas d'espanyols, certificat de delictes de naturalesa sexual. En el cas d'estrangers o amb una altra nacionalitat a més de l'espanyola, hauran de sol·licitar a les autoritats del seu altre país de nacionalitat una certificació en la qual es faci constar, si escau, els seus antecedents penals per delictes de naturalesa sexual. • Professors d'educació secundària obligatòria i de batxillerat, professors de formació professional i professors d'ensenyaments d'idiomes Certificat oficial de les pràctiques del Màster habilitant, expedit per la Universitat i en el qual consti el centre educatiu, el període de realització, nombre de crèdits ECTS i nombre d'hores presencials. • Mestres d'educació primària que vulguin acreditar la possibilitat d'impartir ensenyaments de Música, Educació Física, Llengua Estrangera (anglès, francès, alemany) o atendre l'alumnat amb necessitats educatives especials Documentació que justifiqui algun dels requisits descrits als articles 5 i 6 del Reial decret 476/2013, de 21 de juny, per a mestres d'educació primària que vulguin acreditar la possibilitat d'impartir ensenyaments de Música, Educació Física, Llengua Estrangera (Anglès, Francès, Alemany) o atendre l'alumnat amb necessitats educatives especials. • Títols homologats Quan hagin transcorregut més de tres anys des de la data d'homologació, s'aportarà, si es disposa d'això, prova d'exercici professional d'almenys tres anys des de la data d'homologació. |
RESOLUCIÓ DEFINITIVALes resolucions d'acreditacions de títols espanyols es formalitzaran mitjançant un Certificat d'Acreditació expedit per la Subdirecció General de Títols i Ordenació, Seguiment i Gestió dels Ensenyaments Universitaris del Ministeri d'Universitats. Tots els Certificats d'Acreditació seran enviats en format digital amb signatura electrònica. |
NORMATIVADirectiva 2005/36/CE del Parlament Europeu i del Consell de la Unió Europea, de 7 de setembre - Data de publicació al DOUE: 30-09-2005 Directiva 2013/55/UE del Parlament Europeu i del Consell de la Unió Europea, de 20 de novembre - Data de publicació al DOUE: 28-12-2013 - Data de publicació al BOE: 10-06-2017 - Data última d'actualització al BOE: 22-12-2021 |