Declaració d'Equivalència de títols estrangers d'educació superior a nivell acadèmic de Grau o Màster universitaris oficials
Si us plau, llegeixi atentament la següent informació d'interès en relació amb el procediment d'equivalència de títols estrangers
INFORMACIÓ GENERALTermini de presentació de sol·licituds: OBERT PERMANENTMENT Procediment reservat per a equivalència de títols d'educació superior atorgats per institucions estrangeres a titulació i a nivell acadèmic de Grau o Màster universitaris oficials.. Descripció A través d'aquest procediment es pot sol·licitar l'equivalència de títol estranger d'educació superior a nivell acadèmic de Grau o Màster universitaris oficials, conforme al Reial decret 889/2022, de 18 d'octubre. Destinataris Titulats per una institució d'educació superior oficial no espanyola. Requisits El procediment comporta el pagament de la taxa 107. Més Informació L'equivalència a titulació atorga al títol estranger, en tot el territori nacional, els mateixos efectes que els títols que es troben compresos en l'àrea i camp específic de formació al qual s'hagi declarat l'equivalència, a exclusió dels efectes professionals respecte d'aquells títols susceptibles d'obtenir-se per homologació. L'equivalència a nivell acadèmic atorga al títol estranger, en tot el territori nacional, els efectes corresponents al nivell acadèmic respecte del qual s'hagi declarat l'equivalència. |
TRAMITACIÓPresentació de sol·licituds La tramitació d'aquest procediment es realitza per mitjans electrònics. Les sol·licituds es tramiten per estricte ordre de data de recepció i les sol·licituds duplicades es desestimaran. 1. Tramitació de la sol·licitud La tramitació de la sol·licitud de Declaració d'Equivalència del títol es realitza a través de la pestanya procediments de la seu electrònica del Ministeri d'Universitats, opció ″Títols universitaris″. Per a presentar la sol·licitud premi el botó "Accedir al procediment" que figura en la part inferior dreta de la pantalla i accedeixi a l'espai de tramitació. Pot identificar-se mitjançant el sistema cl@ve, en la pàgina de tramitació disposa de tota la informació dels requisits necessaris. També té l'opció d'identificar-se mitjançant usuari i contrasenya. Per a això haurà de crear l'usuari prèviament en la seu. Disposa de diverses pestanyes per a emplenar la informació sol·licitada. Prepari la documentació que vagi a aportar a la sol·licitud, el procediment telemàtic li requerirà la documentació necessària per al seu cas. Pot guardar un esborrany de la seva sol·licitud i anar completant la documentació prèviament a la seva presentació. Abans de finalitzar la sol·licitud, ha de realitzar el pagament de la taxa per algun dels mètodes que s'indiquen en la seu electrònica. Una vegada presentada la sol·licitud prement a enviar, quedarà també registrada al registre general de les administracions públiques i el sistema li generarà un justificant d'aquesta presentació per registre. Una vegada registrada la sol·licitud, queda habilitat el servei de consulta de l'expedient. |
PAGAMENT DE TAXAFORMES DE PAGAMENT: El pagament associat a la sol·licitud d'equivalència pot realitzar-se telemàticament o pot presentar el justificant del model 790107 emplenat i amb certificació mecànica o signatura autoritzada que acrediti el pagament, o ben acompanyada de justificació suficient de l'ingrés o la transferència en el compte restringit. - Pagament telemàtic Permet pagar la taxa per transferència bancària o targeta de crèdit (sempre que l'obligat al pagament disposi de NIF, CIF o NIE i la seva entitat estigui adherida als corresponents convenis amb l’AEAT de pagament de taxes amb càrrec en compte o mitjançant targeta). Podrà realitzar el pagament telemàtic:
- El representant s'ha identificat mitjançant Cl@ve. - El representat també disposa d'un NIF/CIF/NIE. - L'apoderament s'ha atorgat a través del Registre Electrònic d'Apoderaments. No serà suficient amb l'aportació del document que certifiqui la representació. - Pagament a Espanya Model 790-107 - Taxa per Homologació, equivalència a titulació i a nivell acadèmic, i convalidació de títols i estudis estrangers Aquest imprès es presentarà en qualsevol Banc, Caixa d'Estalvis o Cooperativa de Crèdit, de les quals actuen com a entitats col·laboradores en la recaptació tributària. El full número 3 quedarà en l'entitat bancària. El full número 1, amb la certificació mecànica o signatura autoritzada de l'entitat bancària que acrediti el pagament, s'aportarà a la present sol·licitud. El full número 2, es lliurarà a l'interessat com a resguard, per l'entitat financera. - Pagament a l'estranger L'abonament de la taxa es realitzarà mitjançant ingrés o transferència a favor del Ministeri d'Universitats en el compte restringit de recaptació de taxes a l'estranger: IBAN: ES16 9000 0001 2002 5310 8022. BIC: ESPBESMMXXX. DOMICILI: Carrer d'Alcalá, 48, 28014 Madrid (Espanya). L'import establert per a la taxa en cada cas serà el que hagi d'ingressar-se en aquest compte restringit, amb independència de les despeses que això pogués ocasionar per a l'obligat al pagament respecte a l'entitat des de la qual s'emeti la transferència. Aquestes despeses de transferència o qualsevol altra comissió bancària, en el seu cas, seran sempre de compte de l'interessat i no podran minorar l'import de la taxa que s'ingressi al compte restringit. |
DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR1. Requisits 1.1. Oficialitat Tots els documents que s'aportin hauran de ser oficials i estar expedits per les autoritats competents per a això, d'acord amb l'ordenament jurídic del país de què es tracti. 1.2. Legalització En alguns casos, és necessari que els documents originals estiguin degudament legalitzats (consultar article 13.1 del Reial decret 889/2022, de 18 d'octubre). La legalització és un acte administratiu pel qual s'atorga validesa a un document públic estranger, comprovant l'autenticitat de la signatura posada en un document i la qualitat en què l'autoritat signant del document ha actuat. Per tant, la legalització implica reconèixer la signatura de l'autoritat educativa que signa els documents ja sigui a través del Ministeri d'Educació del país de procedència o d'una altra institució. Posteriorment ha de ser reconeguda la signatura del representant del Ministeri d'Educació per la via diplomàtica (Ministeri d'Afers exteriors i Consolat d'Espanya al país d'Origen) o bé el Conveni de la Haia. 1.3. Traducció jurada La documentació ha de ser acompanyada, si escau, de la seva corresponent traducció oficial al castellà. Les traduccions i interpretacions oficials d'una llengua estrangera al castellà i viceversa seran les certificades per l'Oficina d'Interpretació de Llengües del Ministeri d'Afers exteriors i de Cooperació, així com les realitzades per qui es trobi en possessió del títol de traductor-intèrpret jurat que atorga aquest mateix Ministeri, tal com s'estableix la disposició addicional dècima sisena de la Llei 2/2014, de 25 de març, modificada per la disposició final quarta de la Llei 29/2015, de 30 de juliol. 2. Documents necessaris amb la sol·licitud La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la següent documentació: 1. Document que acrediti la identitat i nacionalitat del sol·licitant, expedit per les autoritats competents del país d'origen o de procedència o per les autoritats espanyoles competents en matèria d'estrangeria. En el cas dels ciutadans espanyols, el document nacional d'identitat o autorització per a verificar les dades d'identitat que obren en poder de l'Administració. 2. Títol la Declaració d'Equivalència del qual se sol·licita o de la certificació acreditativa de la seva expedició i, en el seu cas, de la corresponent traducció oficial. 3. Certificació acadèmica dels estudis realitzats per a l'obtenció del títol, en la qual constin, entre altres extrems, la durada oficial en anys acadèmics del pla d'estudis seguit, les assignatures cursades i la càrrega horària total de cadascuna d'elles expressada en hores o en crèdits ECTS (europeus) i, en el seu cas, de la corresponent traducció oficial. En el cas de disposar del Suplement Europeu al Títol (SET) pot presentar-se com a substitut de la certificació acadèmica amb els següents apartats traduïts oficialment: - Nom de la titulació i títol conferit - Informació sobre el nivell de la titulació - Informació sobre els continguts i resultats obtinguts - Informació sobre la funció de la titulació 4. Acreditació del pagament de la taxa 107. 5. Declaració responsable en la qual la persona interessada manifesti la veracitat de les dades que aporta. Els documents anteriors són imprescindibles per a iniciar el procediment. |
RESOLUCIÓ DEFINITIVALes resolucions de declaració d'equivalència de títols estrangers d'educació superior es formalitzaran mitjançant un Certificat d'Equivalència expedit per la Subdirecció General de Títols i Ordenació, Seguiment i Gestió dels Ensenyaments Universitaris del Ministeri d'Universitats. Tots els Certificats d'Equivalència seran enviats en format digital amb signatura electrònica. |
NORMATIVAReial decret 889/2022, de 18 d'octubre - Data de publicació al BOE: 19-10-2022 |
PREGUNTES FREQÜENTS |